אנליטיקת הנתונים (דאטה אנליטיקס) ממלאת תפקיד מרכזי בקבלת החלטות בעסקים טכנולוגיים, בכך שהיא מספקת תובנות עשויות ליישום מתוך כמויות עצומות של נתונים. עסקים טכנולוגיים משלבים דאטה אנליטיקס כדי לזהות מגמות, להבין התנהגויות לקוחות ולייעל תהליכים פנימיים על מנת למקסם רווחיות ויעילות תפעולית.
לדוגמה, בתחום הפרוגרמטי אדברטייזינג (פרסום ממוחשב), חברת The Trade Desk פיתחה מערכת בשם Deal Desk שמטרתה לייעל את תהליך יצירת ה-deal IDs, שמקשרים בין מפרסמים לבין מפיקים דיגיטליים. המערכת מתמודדת עם אתגר שבו 90% מה-deal IDs אינם מצליחים להשתלב ולהתפתח, ובכך מעכבים את יצירת ההכנסות. שימוש באנליטיקה מאפשר לזהות את נקודות הכשל ולהפוך את התהליך ליעיל יותר, חוסך זמן ומשאבים:
מעבר לכך, המצב בתעשיית ההייטק הישראלית מציג אתגרים כגון מחסור בכישרונות וירידה ביתרונות תחרותיים היסטוריים, מה שמוסיף חשיבות לשימוש בדאטה אנליטיקס כדי לפתח אסטרטגיות מדויקות ולהתמודד עם אתגרים עסקיים:
מעבר לכך, בארגונים מדינתיים כגון עיריות ובמגזר הציבורי, יש דגש משמעותי על הדיגיטליזציה והניצול האופטימלי של דאטה לייעול השירותים והפעלת מערכות מאובטחות ומודרניות, כמו בדוגמת תפקידים לתפקידים בכירים בתחום הדיגיטל:
לסיכום, דאטה אנליטיקס מהווה כלי חיוני לקבלת החלטות מבוססות, המאפשר לארגונים טכנולוגיים לשפר את התפעול, להגדיל הכנסות ולהתמודד בהצלחה עם אתגרים תחרותיים ודינמיים בשוק.